Farbror polisen!

Jag har sett att det är många som har varit inne och kikat här, men varför skriver ni inget!?
Vinka för fan ;)

Idag hände något ganska roligt när jag skulle köra hem med min lilla moppe.
Jag stod bakom parkeringshuset Nanna, felparkerad, när en polisbil kommer in på cykelbanan från Vasaplan.
Den kör fram tills den står alldeles intill mig och vevar ner rutan.
Jag tar av mig hjälmen och går fram till bilen. Helt paralyserad typ, jag orkar inte få skit för att jag står på en cykelparkering liksom och käften vägrar säga något.

Polisen - Fin moppe.
Jag - Joo...
Polisen - Vad heter du?
Jag - Julia Nilsson.
Polisen - Är den din?
Jag - Ja...
Polisen - Haft den länge, eller?
Jag - Jo, jag fick den i konfapresent så... jag har haft den sedan 04. (börjar bli stressad, jag är typ rädd för poliser)
Polisen - Går den bra?
Jag (skrattandes) - Joora, den går jättebra.
Polisen - Och den är din?
Jag - Ja. (börjar undra om det hade något att göra med att den blev stulen förra året och kanske fortfarande står med på någon lista, så jag lägger till...)... men den blev ju stulen av en Robin förra året ifall det är det som fortfarande spökar.
Polisen - Nej, vi söker efter en tjej. Och hennes moppe är samma färg och modell som din, och har i alla fall samma registreringsnummer på bokstäverna.
Jag - Jaha... ja, jag är ju tjej.
Polisen - Mmmm. (sådär misstänksamt, polisaktigt) Och den går bra eller? Fort?
Jag - Det är inga fel på den.
Polisen - Nänä men... då får du ha det så bra. Kör försiktigt.

Haha, helt sjukt. Jag kommer vara så grymt paranoid nu när jag kör och kommer verkligen inte våga köra fortare än 45 km/h.
Poliser är så läskiga, de får en alltid att tro att man har gjort något.
Men jag är glad att de inte brydde sig om felparkeringen.

Nu ska jag göra lite religion och kanske träna lite på engelskan.
Ta det lugn och KOMMENTERA så fort ni tänker eller tycker eller undrar något.
Kommentera även när ni inte har något att säga. Det är roligt!
/ J. Nilsson

image8

Kommentarer
Postat av: catarina

Alltså, galen polis! Liksom vad vill han?! ;O

2008-05-15 @ 22:17:57
URL: http://hejkaka.blogg.se
Postat av: R.

Haha, Du skulle sagt att det rymms ett sexpack under sadeln och att du kör bäst full, det vore nog populärt!

2008-05-15 @ 23:43:42
Postat av: /G

"Jag - Det är inga fel på den."

hahahahaha - sötnöt!
:D

2008-05-16 @ 01:02:16
Postat av: Julia

svar till R.: I know, haha, det finns massor av saker som jag borde ha sagt, men min mun styrde inte, jag kom på allt typ tre minuter efter de hade stuckit :P

2008-05-16 @ 10:04:36
Postat av: Julia

Svar till G: Men som jag sa, käften styrde inte, jag visste inte Vad jag skulle säga ;P

2008-05-16 @ 10:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0